Peer Reviewed Journal Publikationer och bokkapitel
Öberg, J., & Nouri, J. (2021). Pupils Participation in a Technology-Rich Environment: A Study of Pupil Perspective on Learners’ and Teachers’ Roles. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 16(10).
Öberg, J. (2018). 4. Designing for Increased Participation by Using Game-Informed Learning and Role-Play: Pupils as Co-Researchers in a Study on Democracy. Games and Education: Designs in and for Learning, 67.
Peer Reviewed konference publikationer
Öberg, J., & Hernwall, P. (2016). Participatory design with teachers: designing the workshops. In Designs for Learning, Proceedings of the 5th International Conference on Designs for Learning (pp. 269-282).
Avhandling
Öberg, J. (2022) Towards designing for Pupil Participation: Exploring pupils and teachers perspective. Doctoral dissertation, Department of Computer and Systems Sciences, Stockholm University. (kommande)
Uppsatser
Öberg, J. (2012) Skolledare om digital kompetens: En studie i skolledares uppfattning, förståelse och syn av digital kompetens. 15 hp
Avslutande uppsats inom Lärarlyftet, inriktning IKT och Lärande
Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier, Uppsala universitet
Öberg, J. (2004) Hur barn i behov av stöd lär sig inom olika slags arbetssätt. 15 hp
Examensarbete inom lärarutbildningen, vid Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier, Uppsala universitet
ORCiD: orcid.org/0000-0002-6121-8404