Publikationer

Peer Reviewed Journal Publikationer och bokkapitel 

Öberg, J., & Nouri, J. (2021). Pupils Participation in a Technology-Rich Environment: A Study of Pupil Perspective on Learners’ and Teachers’ Roles. International Journal of Emerging Technologies in Learning16(10).

Öberg, J. (2018). 4. Designing for Increased Participation by Using Game-Informed Learning and Role-Play: Pupils as Co-Researchers in a Study on Democracy. Games and Education: Designs in and for Learning, 67.

Peer Reviewed konference publikationer

Öberg, J., & Hernwall, P. (2016). Participatory design with teachers: designing the workshops. In Designs for Learning, Proceedings of the 5th International Conference on Designs for Learning (pp. 269-282).

Avhandling

Öberg, J. (2022) Towards designing for Pupil Participation: Exploring pupils and teachers perspective. Doctoral dissertation, Department of Computer and Systems Sciences, Stockholm University. (kommande)

Uppsatser

Öberg, J. (2012) Skolledare om digital kompetens: En studie i skolledares uppfattning, förståelse och syn av digital kompetens. 15 hp
Avslutande uppsats inom Lärarlyftet, inriktning IKT och Lärande
Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier, Uppsala universitet

Öberg, J. (2011) Skolledare och skolreformering. Om rektorers syn på och delaktighet i nationellt reformarbete. 15 hp
Magisteruppsats, inriktning ledarskap.
Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier, Uppsala universitet

Öberg, J. (2004) Hur barn i behov av stöd lär sig inom olika slags arbetssätt. 15 hp
Examensarbete inom lärarutbildningen, vid Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudier, Uppsala universitet

ORCiD: orcid.org/0000-0002-6121-8404