CV

ANSTÄLLNINGAR
2014 – Doktorand på Instititionen för data- och systemvetenskap, Stockholms universitet

2012 – Lärare och IKT-pedagog på Mälarskolan. Nystartad kommunal skola i Järfälla
Inriktning Ma/NO, samarbete med Komtek och NT-gymnasiet i Järfälla

2011 Analytiker, utredare, rådgivare för projektstart av modersmålsundervisning via distans, Vallentuna kommun Resurscentrum.

2010-2011 Studier inom skolutveckling och IKT, kompetensutveckling via Uppsala universitet

2009-2010 Samordnare Informationsteknik – kommunikationsteknik (IKT), Bällstaberg
Nyckelperson på skolan när det kommer till alla IKT-frågor, spindeln i nätet vad gäller hårdvara, mjukvara, utbildning och IKT i allmänhet. Personen har informations- och kommunikationsansvar och fungerar som skolans IKT-kontakt såväl externt som internt. Som en del av detta ingick det att öka måluppfyllelsen hos barn med behov av särskilt stöd genom att utveckla nya kommunikationsmedel och arbetssätt.

2008-2009 Arbetslagsledare, Bällstabergsskolan
I tjänsten ingår ledningsgruppsarbete: driva skolutveckling, utvärdering av skolan, arbetslaget och elevernas prestationer och koppla dessa till åtgärder och handlingsplaner, kvalitetssäkring bl.a. genom kvalitetsrapporter till kommunen. Ansvarig för resultat, information och ekonomi på en avdelning med 20 st personal, 180 st elever och deras föräldrar.

2004-2010 Ma/NO/Tk-lärare för elever 4-9, Bällstabergsskolan

1999-2000 Ma/NO -lärare för elever år 2, Lovisedalsskolan

UTBILDNING

Vt 2012 Heltidsstudier, Information- och Kommunikationsteknik C (30hp)

Ht 2010-11 Lärarlyftet; Påbyggnadskurs Information- och kommunikationsteknik Media, grundkurs Information och kommunikationsteknik Lärande (60hp)

Vt 2010 Magisteruppsats (15 hp) ”Skolledare och skolreformering. Om rektorers syn på och delaktighet i nationellt reformarbete”. Uppsala universitet.

2000-2004 Grundskollärarutbildning, år 1-7, inriktning matematik/naturorienterande ämnen (210 hp). Uppsala universitet.
Examensarbete (15 hp) ”Hur barn i behov av stöd lär sig inom olika slags arbetssätt”. Utredning av hur barn i behov av stöd lär sig på egen hand kontra grupparbete.

Under mina anställningar har jag även bibehållit mitt intresse för skolan på en akademisk nivå och kontinuerligt läst kurser som rört mina olika uppdrag ex. inom ledarskap, gruppsykologi, skoljuridik, arbetsrätt, mm

ANSVARSOMRÅDEN/UPPDRAG

2017-  Undervisning på universitetsnivå inom projektledning samt programeringsdidaktik.

2017 Implementerade pilotprojekt med mentorskap för kvinliga doktorander, innehållandes möten samt studiecirkel med Åsa Burmans “Bli klar i tid och må bra på vägen: handbok för doktorander”.

2015-2016 Inröstad medlem i doktorandrådet på DSV (Data- och systemvetenskapliga institutionen). Representerar institutionens doktorander både central inom Stockholms universitet via Centrala doktorandrådet, samt i dialog med institutionsstyrelsen på DSV.

2008-2009 VFU-ansvarig på Bällstabergsskolan. Fördelar, följer upp, tydliggör och utvecklar arbetet kring lärarstudenter.

Ht 2007-08 Samordnare för avdelning B med 19 lärare inom 16 ämnen. Ansvar för kommunikationen mellan lärarna och skolledningen, drev skolutveckling, tematiska projekt, hanterade resursfördelning, vikarietillsättning och elevärenden.

2007 Ämnesansvarig i Teknik. Ca 300 elever/6 ämneslärare

2006 Utbildad och aktiv inom organisationen ”Friends” på Bällstabergskolan. Var bl.a. ensam ansvarig för utbildningen för ”vuxen-friendsare” på vår skola, en del i vårt arbete mot mobbing.

ÖVRIGA LEDARSKAPSERFARENHETER

2003 Grundkurs i Scoutledarskap. En av tre huvudansvariga för Grundkurs i scoutledarkunskap, 6 dagar med 15 deltagare påKFUM-KFUK Scoutdistrikt Stockholm.

1996-98 Brandskyddsinstruktör-utbildning, Stockholm brandkår.

Ämnen: Lägerplatsplanering, brandtriangeln, brandskador, förebyggande arbete mm.

1995 ”Skolidrottsledarkurs , Stockholms skolidrottsförbund.

Ämnen: Ledarskap, föreningsarbete, träningslära.